ada kek

29 Temmuz 2017 Cumartesi

Sebzeli Pratik Börek

     Nefis sebzeli bir börek tarifim var.
     Üstelik çok basit.  Genelde yazlıkta yaptığım için bu böreğe yazlık sebze böreği diyorum. Evde hangi sebzeler varsa onu kullanabilirsiniz. Ne ölçüde ne malzemede sınır yok.


      Benim böreğimin içinde bulunanlar.
Malzemeler
havuç,
kabak,
Soğan,
patlıcan,
kırmızı ve yeşil biber
Lor peyniri


Yapılışı
.Hepsini bir çay bardağı zeytinyağı içerisinde soteledim.
.Ben hamurunu kendim yoğurup elimle açtım ancak üç yufka da işinizi görür. .Yufkanın bir tanesini tepsinin tabanına kırışık olarak serip kenarlarını tepsinin dışına çıkartım.
.Sebzeleri yağını süzerek çıkarttım. .Tavada kalan yağın üzerine 1 çay bardağı süt döktüm.
.Bu sütlü yağdan yufkanın üzerinde gezdirdim.
.Sonra parçaladığım 2 yufkanın bir kısmını tepsiye döşedim.
.Sotelenmiş sebzelerin hepsini tepsiye yerleştirdim.
.Kalan kırpık yufkaları koyarak üzerine tekrar yağlı süt gezdirdim.
.Kenardan sarkan yufkaları kapattım ve üzerine yumurta sarısı ve ısınmış fırın.      Afiyetler olsun.
 Not: soğuk servisi daha lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder