Perakende Sektöründe, Dünyada Uygulanan Teknoloji Yatırımlar

yatırım getirileri,hedef kitleler,perakende sektörü,alışverişçi eğilimleri,ısı haritaları,potansiyelmüşteri davranışları nasıldır,

Perakende sektöründeki teknolojilerin, Yatırım Getirisi (ROI) üzerindeki etkileri şunlardır

 Perakende sektöründe, Dünyada uygulanan teknoloji yatırımları nelerdir?  

REM People Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Ayhan Sertel, perakende sektöründe teknolojilerin, Yatırım Getirisi (ROI) üzerindeki etkilerini değerlendirerek şunları söyledi:

 “Son yıllardaki teknolojik gelişmeler neticesinde, perakende sektöründeki değişim hız kazandı. Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin birçoğu, bu hızlı değişimi yakından takip etmektedir. Şirketler rekabet avantajlarını kaybetmemek ve güncelliklerini korumak için alışveriş davranışlarını ve hedef kitle beklentilerini anlamaya önem vermektedir. Değişen teknolojik trendleri yakından takip eden şirketler, farklılaştırılmış deneyimleri müşterilerine sunarak, satışlarını geliştirmeyi ve dolayısıyla karlılıklarını arttırmayı hedeflemektedir. Diğer bir taraftan da, şirketlerin belirli aralıklarla stratejilerini belirlemek ve yıllık iş planlarını hazırlamak için güncel bilgi toplamaya ihtiyacı vardır. Alışverişçi eğilimlerini ve alışveriş yöntemlerini ölçümleyerek, müşterileri deneyimlerini inceleyerek, mağaza içi performanslarını analiz etmeye ve perakendeye etki eden global ve lokal trendleri değerlendirmeye önem verilmektedir. Bu yüzden şirketler, etki ettiği pazarlar hakkında sürdürebilir şekilde bilgi toplamak için değişen teknolojik trendleri takip etmekte ve teknolojik yatırımlar yapmaktadır.

Kısaca, şirketler müşterilerine farklılaşabilecekleri deneyimleri sunabilmek, sahadan Big Data’yı (Büyük Veri) oluşturabilecekleri bilgiyi sürdürebilir şekilde toplayabilmek ve yönetimsel süreçleri daha sistematik şekilde idare etmek için teknolojik gelişmeleri yakından izlemektedir. Perakende sektöründeki teknolojik gelişmeleri; müşteri deneyimini arttıran teknolojiler, araştırma teknolojileri ve süreç geliştirme teknolojileri olarak üç başlığa ayrılabiliriz. Dünyadaki perakende şirketlerinin, son 3 yıl içinde yoğun şekilde kullandığı perakende teknolojileri hakkında genel olarak şunlar söylenebilir.

Isı Haritaları (Heat Maps)
Isı haritaları, mağaza içindeki müşterilerin hareketlerini kameralar yardımı ile gerçek zamanlı takip ederek, alışverişçilerin ilgi alanlarının ve davranışlarının ölçümlenmesini sağlamaktadır. Bu teknoloji sayesinde bir mağazanın saat bazlı müşteri profili çıkartılabilir, mağazadaki en değerli alanlar tespit edebilir, ilgi çeken tanzim ve teşhir uygulamaları (teşhir, stant ve soğutucu) belirlenebilir ve zaman harcanan ürünler analiz edilebilmektedir.

 Buna göre, mağazada hangi saatte ve günlerde, hangi müşteri grubuyla iletişim kurulması gerektiği, mağaza içi ürünlerin satış hızına ve karlılıklarına göre nerelerde sergilemesi uygun olur ve personelin hangi alanlarda daha etkin kullanılabileceği belirlenebilmektedir. Bu teknoloji sayesinde, alışverişçiyi
alım kararına götüren davranışlar ile ilgili de oldukça ilginç sonuçlar çıkabilmektedir. Örneğin Decibel Insight tarafından yapılan ısı haritası analizine göre; mağazaya giriş yapan müşterilerin %98’nin ilk olarak sağ tarafa baktığı ve bu müşterilerin büyük kısmının da alışverişe sağ taraftan başladığı tespit edilmiştir.

 Bu bilginin sonucunda; hızlı tüketilmesi gereken veya dönüş hızı daha yavaş olan ürünler, mağazanın girişinde sağ tarafta konumlandırılabilir. Kısaca, ısı haritası mağaza verimliğini arttırmayı ve ürünlerin doğru alanlarda konumlandırılmasını sağlayan bir araştırma teknolojisidir.

Beacon (Beacon)
Beacon sistemi, düşük enerjili Bluetooth aracılığıyla, mobil cihazlara lokasyon bazlı mesajlar göndererek, potansiyel müşterileri mağazaya çekerek, müşteriye dönüştürmeyi sağlayan ve sonuçlarının ölçümlenebildiği bir teknolojidir. Bu teknoloji sayesinde, potansiyel müşterilerin davranışlarıyla ilgili bilgi toplanabilmekte, mağazaya veya ürüne ait bilgiler ve kampanyalar sunulabilmekte ve hatta kişiye özel alışveriş deneyimi yaşatılabilmektedir.

 The Future of Retail adlı araştırmaya göre, alışverişçiler; artık kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi talep etmektedirler. Yani alışveriş, artık ihtiyaçtan kaynaklı zorunlu bir aktivite değil, alışverişçileri eğlendirecek, şaşırtacak ve mutlu edecek bir deneyimdir. Yapılan araştırmalar, Beacon’ın kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimini geliştirmede ve aynı zamanda alışverişçilerin davranışları hakkında bilgi toplamada ne kadar önemli bir teknoloji olduğunu göstermektedir. Bu yüzden Beacon teknolojisine, müşteri deneyimini arttıran perakende araştırması teknolojisi denilmektedir. 
sonuçlar çıkabilmektedir. Örneğin Decibel Insight tarafından yapılan ısı haritası analizine göre; mağazaya giriş yapan müşterilerin %98’nin ilk olarak sağ tarafa baktığı ve bu müşterilerin büyük kısmının da alışverişe sağ taraftan başladığı tespit edilmiştir.

 Bu bilginin sonucunda; hızlı tüketilmesi gereken veya dönüş hızı daha yavaş olan ürünler, mağazanın girişinde sağ tarafta konumlandırılabilir. Kısaca, ısı haritası mağaza verimliğini arttırmayı ve ürünlerin doğru alanlarda konumlandırılmasını sağlayan bir araştırma teknolojisidir.

Beacon (Beacon)
Beacon sistemi, düşük enerjili Bluetooth aracılığıyla, mobil cihazlara lokasyon bazlı mesajlar göndererek, potansiyel müşterileri mağazaya çekerek, müşteriye dönüştürmeyi sağlayan ve sonuçlarının ölçümlenebildiği bir teknolojidir. Bu teknoloji sayesinde, potansiyel müşterilerin davranışlarıyla ilgili bilgi toplanabilmekte, mağazaya veya ürüne ait bilgiler ve kampanyalar sunulabilmekte ve hatta kişiye özel alışveriş deneyimi yaşatılabilmektedir.

 The Future of Retail adlı araştırmaya göre, alışverişçiler; artık kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi talep etmektedirler. Yani alışveriş, artık ihtiyaçtan kaynaklı zorunlu bir aktivite değil, alışverişçileri eğlendirecek, şaşırtacak ve mutlu edecek bir deneyimdir. Yapılan araştırmalar, Beacon’ın kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimini geliştirmede ve aynı zamanda alışverişçilerin davranışları hakkında bilgi toplamada ne kadar önemli bir teknoloji olduğunu göstermektedir. Bu yüzden Beacon teknolojisine, müşteri deneyimini arttıran perakende araştırması teknolojisi denilmektedir
belirlemede, ticari pazarlama departmanı saha uygulamaları için yaptığı yaptırımın etkinliği- kalıcılığını ölçümlemede; satış departmanı da ekiplerin mağaza içi mükemmellik uygulamalarının başarısını ve satışı gelişimine etkisini değerlendirmede faydalanmaktadır. Fotoğraf kanıtlı raporlamanın yapıldığı ve iki basamaklı bir kontrol sisteminin uygulandığı bu teknolojinin, toplam ölçümleme başarı oranı %99 civarındadır.

Bununla birlikte, benzer bir yöntem olan görüntü tanıma (visual recognition) teknolojisinde de, saha ekipleri tarafından mağazalardaki ürünlerin fotoğrafları mobil cihaz aracılığıyla çekilerek, sunucuya yüklenmektedir. Görüntü tanıma sistemi, eş zamanlı olarak ilgili fotoğraf üzerinden envanterin (raflar/teşhirler/soğutucu) tespiti, ürünlerin tespiti ve markaları tanıma olarak üç ayrı tespit yapmaktadır. Bu tespitler, sistem tarafından işlendikten sonra, anlık olarak rapor sonuçları elde edilmektedir. Yüksek çözünürlükte ve kaliteli fotoğraflar çekilmesi gereken bu teknolojiyle, sahadan kompleks olmayan, daha basit bilgiler toplanılabilmektedir. Bu teknoloji üzerinde çalışan firmaların başarıları değişse de, görüntü tanıma teknolojisinin toplam ölçümleme başarısı %80 civarında olduğu belirtilmektedir. Sahadan toplanan bilgi doğruluğunun, bu oranda olması yeterli olan sektörlerdeki firmalar tarafından kullanılmaktadır.

 Tüm bu teknolojiler, perakende sektöründeki firmaların mağaza içi mükemmellik kriterlerinin kontrolünü yapabilecekleri en gelişmiş uygulamalardır.

Şirketlerde, ROI’nin önemi

Günümüz iş dünyasında, şirketlerde kişisel inisiyatif kültürü gitgide artmaktadır. Bundan dolayı, şirketin karlılık hedefinin tüm çalışanlar tarafından benimsenmesi önemli hale gelmiştir. Günlük iş akışında çalışanlar arasında önerilen bir aksiyonun onayını, gerçekleştirilen bir aksiyonun ise başarısını takip etmek için ölçülebilir ve kanıtlanabilir metriklerden en önemlisi ROI’dir (Return on Investment). ROI yaptığınız yatırımın, size geri dönüşünü gösteren bir veridir ve yatırım kazancı ile masrafını arasındaki farkın, yatırım masrafına bölünmesiyle bulunmaktadır. Sonucun %100’ün üstünde olması yatırımdan kar edildiğini gösterir.  

Perakende Sektöründeki Teknolojilerin ROI Değerlendirmesi

Şirketlerde her yılın son çeyreğinde bir sonraki yıl için genel stratejiler belirlenmektedir ve iş planları hazırlamaktadır. Bunun için yöneticiler, ihtiyaç duyulan bilgileri; yıl içerisinde alışverişçi eğilimlerini ve alışveriş yöntemlerini ölçümleyerek, müşterileri deneyimlerini inceleyerek ve eş zamanlı mağaza içi performanslarını analiz ederek toplamaları gerekmektedir. Bu yüzden şirketler, etki ettiği pazarlar hakkında sürdürebilir şekilde bilgi toplamak için araştırma teknolojilerine yatırım yapmaktadır. Bununla birlikte, satış ile karlılık hedeflerini tutturmak için perakendeye etki eden global ve lokal trendler değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme esnasında; Isı Haritası, Beacon, kanıtlı saha araştırma ve denetleme sistemleri ile görüntü tanıma teknolojileri gibi sahadan detaylı bilgi toplamaya yarayan birçok teknoloji incelenmektedir. Bunlardan kullanılması planlanan teknolojilere, iş planlarında yer verilmektedir. Peki ya sonrası? Şirketlerde bu teknolojilere yatırım yapıldıktan sonra, yatırımın geri dönüşünün (ROI) değerlendirilmesi oldukça önemlidir. Teknolojileri sistemlerine entegre ettikten sonra, dönemsel olarak kanıtlanabilir metriklerle değerlendirmeler yapmayan birçok firma, boşa yatırımlar yapmaya devam etmekte ve fayda sağlamayan teknolojilerle zaman kaybetmektedir. ROI oranı hesaplandıktan sonra, eğer ROI %100'ün üzerindeyse, bu teknolojik yatırımdan kar edildiği, eğer %100'ün altındaysa yatırıma devam edilip, edilmeme konusunun değerlendirilmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır.





Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

#kahve #türkkahvesi#içecekler #tariflerim #genel #yaşam #birgulunlezzetleri,2,#kek #kugelhopf #almankeki #cake #hamurişleri #genel #çaysaati #pratiktarifler #nefisyemektarifleri #tatlı,1,#Otizm #Balıkesir,1,#tariflerim #genel #yaşam #birgulunlezzetleri #dükkan #farkındalık,1,#yaşam #asgariücret #ücretler #asgariücretfiyatı #mmaş #asgarimaaş,1,23 Nisan,1,5 çayı,3,acı,1,AçelyaAkkoyun,2,ala,1,alıpazar,1,Alışveriş,6,alman,1,ana yemek,10,ana yemekler,16,anayemek,5,anayemekler,6,anne,1,anne yemeği,1,antioksidan,1,aperitif,1,Ariste,2,aristepeynir,1,ARTVİN,1,asit,1,aşure,4,Atatürk,1,atışmalık,1,atıştır,1,atıştırma,2,atıştırmalık,52,ATIŞTIRMALIK,15,Atıştırmalıklar,9,avukat,1,ayçekirdek,1,ayran,1,Ayranaşı,1,Ayva,1,ayvalık,1,ayvazşef,1,az şekerli,1,azşekerli,1,badem,2,bağ pastanesi,1,Bahar,1,bahar nezlesi,1,baharat,3,baharatlar,1,bakım,1,bakla,1,baklava yufkası,3,bakliyat,1,bal,4,balık,3,BALIK,1,balık çorbası,1,balıklar,2,balkabağı,5,Balkabağı çorbası,1,ballı,2,Balzamik sirke,1,barilla,2,basit,1,Başbakan,1,bayram,2,bayramı,1,bazlama,2,benim kızım,1,benimkardeşim,1,beş çayı,14,beş çayı lezzetleri,1,beş çayı tarifleri,2,beşçayı,1,beyaz çikolata,3,beyazçikolata,1,bezelye,1,biber,3,bimutfakikişef,1,biogranit,1,Birgulunlezzetleri,2,bisküvi,1,bitter,1,blogger,2,boomads,1,bostanpatlıcan,1,börek,4,börekler,11,börekler; pratik tarifler,1,Börülce,1,buğday,2,bulgur,9,bumerang,3,Burcu Esmersoy,1,burger,1,Cafe,1,ceviz,9,Chamallows,2,cikolatali,1,cips,1,coffe,1,contemporaryistanbul,1,cookplus,2,cosmed,1,cupcake,5,çabuktatlı,1,çarşı,1,çay,2,ÇAY SAAATİ,1,çay saati,5,ÇAY SAATİ,1,çay saatleri,1,çaysaati,1,ÇAYSAATİ,1,çıtır,1,Çiçek Tasarım,1,Çiğ köfte,1,çikolata,10,çikolatalı,4,çilek,5,çocuk,2,çocuk tabakları,1,çorba,5,çorbalar,9,Çörek,2,çörekler,2,çörekotlu,1,çörekotu,1,davet yemekleri,3,davet yemeler,1,davetyemekleri,1,Dekorasyon,1,DENEYİM,1,dereotu,3,dijitaldergi,1,direniş,1,diyet,11,DİYET,1,diyet yemekleri,2,diyet.,1,diyetyemekleri,1,dolma,1,dolma biber,1,dolmalar,2,domates,4,domates sosu,1,dondurma,1,DONDURMALI TARİFLER,1,dr otker,1,duyu,1,duyum,2,düğme,1,easy,1,eğitim,2,eğlence,1,ekler,1,ekmek,3,ekmekler,9,ekşi maya,1,El İşleri,1,elma,1,elmalıpay,1,enginar,2,erenköy,1,erik,1,erik kurusu,1,erişte,1,erkap,1,erzurum,1,Esans,1,et,1,et yemekleri,12,ET YEMEKLERİ,6,Etkinli,1,Etkinlik,38,ETKİNLİK,2,ETKİNLİKLER,34,etsiz burger,1,etyemekleri,2,ev yapımı,1,expresso,1,eylül,1,Fasulye,1,feslegen,3,festival,5,Festivaller,6,fındık,2,fındık unu,1,fındık yağı,1,Fırın Lezzetleri,1,fırın yemekleri,1,fıstık,3,fıstık ezmesi,1,fıstıklı,1,fosforlu cevriye,1,fransızyemekleri,1,gastronomi,1,genel,147,gezi,4,GEZİ,3,Gezi İstanbul,1,Gezi yazısı,1,geziler,2,gezilerim,1,GEZİLERİM,7,Girit Kabağı,1,gloria Jean's,1,gloriajeans,1,glutensiz,2,glutensiz kurabiye,1,Gnocchi,1,gurme gezi,1,Güneşli,1,güzel sunum,1,Güzellik,2,hafif,3,hamur,1,hamur işi,5,hamur işleri,4,hamuriçi,1,hamurişi,15,HAMURİŞİ,10,hamurişleri,3,HAMURİŞLERİ,12,harikalar mutfağı,1,harikalarmutfağı,1,Haşhaşlı,1,havuç,1,helva,3,hidiv kasrı,1,hindi,1,hindistan cevizi,1,hindistancevizi,1,HOBİ,2,hotel,2,hukuk,1,ıspanak,1,Ispanak,1,ıspanaklı,1,Ispanaklı,1,ıspanaklı kek,1,ızgara,1,Izgara,1,içecekler,2,İÇECEKLER,1,içi dolgulu ekmek,1,iftar,1,ikramlık,2,ilklokanta,1,irmik,3,istanbul,1,İtalya,1,jöle,1,kabak,4,kadayıf,2,Kadın,1,Kafkasör,1,kağıt helva,1,Kahvaltı,4,kahvaltı tabağı,1,kahvaltıda,1,kahvaltılık,39,kahvaltılıklar,2,Kahvaltilik,6,kahve,1,kakao,4,kakaolu,4,kakaolu kek,3,kakaolu kekler,2,Kalecik,3,Kalecikun,1,Kanape,1,Kapadokya,1,kapya biber,2,kara,1,kara cuma,1,karaca,2,karadeniz,1,karnabahar kısırı,1,Kars,2,kaşar,2,kavrulmuş un,1,Kavut,1,kayısı,1,kaymak,2,keçiboynuzu,2,keçisütü,1,kedidili,1,Kefir,1,kek,13,KEK-PASTALAR,16,kekler,24,kemik gelişimi,1,kestaneli pilav,1,kırmızı soğan,1,kırmızıbiber,1,kış hazırlıkları,3,KIŞ HAZIRLIKLARI,3,kışlık,1,kıtır,2,kıtlama çay,1,kıyma,2,kıymalı,4,kızartma,1,kızılcık,1,kitap,1,kivi,1,kolay,19,kolay kurabiye,2,kolay pilav,1,Kolay tarifler,12,KOLAY TARİFLER,5,kolay tatlı,1,kolay yemek,3,kolay yemekler,1,kolaytarif,2,kolaytarifler,2,kolayyemek,1,Koly tarifler,1,konaklama,9,Kozmetik,1,köfte,4,köfteler,3,köşe yazısı,1,köz patlıcan,2,Kraker,1,krema,6,Kremşanti,2,krep,6,krepler,3,kruvasan,1,Kumpir,1,kurabiye,12,KURABİYE,1,kurabiyeler,8,KURABİYELER,3,kuru biber,1,kuru domates,2,kuru soğan,1,kuru vişne,1,kurutulmuş biber,1,kuruüzüm,1,Kuşkonmaz,1,kuşüzümü,1,labne,5,labneli,2,lahana,3,lansman,4,LatifeHanım,1,Lay's,1,Lays,1,lazanya,1,leopar,1,leziz,4,lezzet,3,lezzetli,1,limon,6,limonata,2,limonsuyu,1,lokanta,1,lokum,1,lor,4,luna,2,Madımak,1,makale,1,MAKAN,1,makarna,3,makarnalar,2,Mantı,2,Mantılar,1,mapple syrup,1,maraş,1,margarin,1,Marsmelov,1,marşmallov,1,maya,2,mayalı,2,mayalı ekmekler,1,maydanoz,2,mayonez,1,mayonez tarifi,1,MEKAMEKAN,1,mekan,23,mekan öneri,2,MEKAN TANITIM,3,MEKAN TANITIMI,1,MEKAN TANITIMLAR,10,mekanlar,5,mekik börek,1,mevsimsebzesi,1,meyve,2,meyveli,4,meyveli kek,3,meyveli tarifler,4,meyveli tatlar,2,meyveli tatlılar,4,MEYVELİ TATLILAR,4,meyveli tatlılar ç,1,meze,11,mezeler,3,mıhlama,1,mısırunlu,1,mısırunu,2,milföy hamuru,1,milletvekili,1,mimoza yaşam merkezi,1,muffin,5,muratbey Ezine,1,muska,1,mutfak,1,muz,2,muzlu,1,Muzlu rulo,1,mücver,1,mürdüm,1,mürdümeriği,1,nane,6,Nar,2,nar ekşisi,1,Narlı,2,Nasıl Yapılır,1,nefesini keşfet,1,nefis,2,nefis yemek tarifleri,1,nero,2,Nevzine,1,nişasta,1,niyokki,1,nohut,3,nohut yemeği,1,noodle,1,Nudo,1,orecchiette,1,otel,2,oteller,2,ödüller,1,ödüllerim,1,ödüllü yemekler,2,özel gün,1,özgecan,1,özgürlük,1,ÖzlemMekik,1,Paça,1,paça çorbası,1,Pakmaya,1,pancake,2,pancar,3,pankek,4,Pasta,11,pastalar,2,Pastane Pidesi,1,pastırma,1,patates,4,patlıcan,1,pay,1,pazı,2,pekmez,4,pestil,1,petibör,1,peynir,10,peyniraltı suyu,1,peynirli,2,Pide,1,pilav,4,pilav siyah pirinç,1,pilavlar,6,PİLAVLAR,1,pirinç,3,Pizza,2,PİZZALAR,1,poaça,1,Poaçalar,1,portakal,3,pöç,1,pöçü,1,prarik tarifler,1,pratik,4,pratik lezzetler,1,pratik lezzetler,4,PRATİK LEZZETLER,2,pratik tarifler,17,PRATİK tarifler,2,PRATİK TARİFLER,5,pratik tatlı,2,pratik yemekler,5,pratiktarif,1,pratiktarifler,2,pratikyemekler,1,Pril,1,puding,1,pudra şekeri,1,pudraşekeri,5,püre,1,Queen,1,ramazan,2,reçel,2,reçeller,4,RefikaBirgül,1,reklam,1,rende,1,renkli,1,restaurant,3,reyhan,1,rezene,1,rom,1,rulokek,1,sabah,1,saglikliyemekler,1,sağlık,4,sağlıklı,2,sağlıklı tarifler,2,sağlıklıekmek,1,sahur,1,sakatat,1,salam,1,salata,7,Salatalar,13,salataler,1,Salça,2,sanat,1,sarma,2,sarmalar,2,sarmısak,2,sebze,4,sebze yemeği,3,sebze yemeğş,1,sebze yemekleri,22,SEBZE YEMEKLERİ,1,sebzeli,1,sebzeli burger,1,sebzeli yemekler,1,Sebzköfteler,1,senin sezon,1,Sergi,1,serin,1,sevgililergünü,2,sevinç,1,seyahat,8,seyahat acentaları,1,sıcak,1,sıvıyağ,2,sızma zeytinyağ,3,simit,1,simit salonu,1,sirke,2,siyah pirinç,1,soğan,2,soğan çorbası,1,soğuk,3,SOĞUK TATLILAR,5,somon,1,sos,7,Sufle,1,sunum,1,susam,5,susam yağı,1,Susuz manikür,1,SüreyyaAğaoğlu,1,süt,9,sütlaç,1,sütlü,6,sütlü tatlı,2,sütlü tatlılar,2,SÜTLÜ TATLILAR,12,şarap,1,Şehirler,2,şehriye,1,şehriye pilavı,1,şeker,7,şeker hamuru,1,şekerhamuru,1,şekerli çay,1,şekersiz,3,şerbet,1,şerbetli tatlı,1,şerbetli tatlılar,2,ŞERBETLİ TATLILAR,3,şerbetlitatlı,1,şerbetsiz tatlılar,1,ŞIK SUNUMLAR,1,şımarık,1,şile,1,T,1,tadım,6,tadım etkinlği,1,tahin,4,tahinli börek,1,tam bugday unlu,1,tambuğday,2,tambuğdayunu,1,tanen,1,tanıtım,8,TANITIM,2,TANITIMLAR,3,tarhana,3,tarif,1,tarifler,46,TARİFLER,18,tariflerim,44,TARİFLERİM,139,tariflerim. kolay tarifler,1,TARİH,1,Tartelot,1,tartlar,1,tat,1,tatil,2,tatlı,35,TATLI,4,tatlı kurabiyeler,3,tatlı tarifleri,2,Tatlı; pratiktarifler,1,tatlılar,23,TATLILAR,31,tavsiyeevi,1,Tavsiyeler,1,tavuk,1,Tavuklu Yemekler,1,taze peynir,1,taze sarmısak,1,tazedirekt,1,tefal,1,tencere,1,tencere yemekleri,1,tereyağ,5,tereyağı,9,tersane İstanbul,1,toplantılar,1,tost ekmeği,2,Trabzon,1,travel,1,travels,3,tTefaloptigrill,1,tti,1,tur,1,Turizm,3,TURİZM,1,turşu,1,Turta,3,turtalar,2,tuz,1,tuzlu,11,Tuzlu atıştırmalıklar,1,tuzlu hamur işi,1,tuzlu kurabiyeler,1,Tuzlu tatlar,1,tuzlular,12,Türkiye,1,tv çekimi,1,tv çekimleri,1,tv programları,2,TV PROGRAMLARIM,7,tv proğramları,5,Ulaşım,6,un,8,un pudra şekeri,1,Uneller,1,ülkeler,1,ÜRÜN,3,üzümsuyu,1,Valentine's Day,1,valentines,1,vegan,1,vejetaryan,1,VEJETERJAN,1,vejeterjanlara uygun,1,vejeteryan,15,vejeteryan yemekler,2,Videolu tarifler,18,VİDEOLU TARİFLER,5,vişnesulu kek,1,waffle,4,woodyville,1,workshop,5,yağsız,1,yardımcı yemek,1,yardımcıyemek,1,yarışma,1,YAŞAM,56,yaz,2,yazlık,1,yazyemeği,1,yemek,22,yemek hikayeleri,2,yemek mekanları,2,yemek tarifleri,16,yemek tariflerim,3,yemek videosu,1,yemekler,21,yemekler tarifler,1,yemeklerim,4,yemeklerim.,1,yemeklerin,1,yemiş,2,yeni lezzetler,2,Yeni yayın birgulunlezzetleri,1,yeşil mercimek,1,yeşilzeytin,1,yogurt,2,yoğurt,7,yöresel,12,yöresel lezzetler,3,yöresel yemekler,6,yöreselyemek,1,yöreseyemekler,1,yufka,2,yulaf ezmeli,1,yumurta,13,Yurt Dışı,5,Yurt İçi,5,yurtiçi,5,zencefil,2,zerdeçal,6,zerdeçallı,1,zerdeçel,1,zeytin,3,zeytinezmesi,1,zeytinli,1,zeytinli ekmek,1,zeytinyağ,1,zeytinyağı,5,zeytinyağlı,9,ZEYTİNYAĞLI,2,zeytinyağlı yemekler,2,ZEYTİNYAĞLI YEMEKLER,1,zeytinyağlılar,9,
ltr
item
birgülün lezzetleri: Perakende Sektöründe, Dünyada Uygulanan Teknoloji Yatırımlar
Perakende Sektöründe, Dünyada Uygulanan Teknoloji Yatırımlar
yatırım getirileri,hedef kitleler,perakende sektörü,alışverişçi eğilimleri,ısı haritaları,potansiyelmüşteri davranışları nasıldır,
birgülün lezzetleri
http://www.birgulunlezzetleri.com/2016/11/perakende-sektorunde-dunyada-uygulanan.html
http://www.birgulunlezzetleri.com/
http://www.birgulunlezzetleri.com/
http://www.birgulunlezzetleri.com/2016/11/perakende-sektorunde-dunyada-uygulanan.html
true
1207492432906278779
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi Herhangi bir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Daha fazla oku Cevap Cevabı İptal Et Silmek By Home SAYFALARI POSTS Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV ARAMA TÜM GÖNDERİLER İsteğiniz ile eşleşme bulunamadı Eve dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pz Pzt Sl Çrm Prş Cm Cmt Ocak Şubat Mart Nisan May Nsn Haz Agus Eyl Ekm Ksm Arl Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Şu anda 1 dakika önce $$ 1 $$ dakika önce 1 saat önce $$ 1 $$ saat önce Dün $$ 1 $$ gün önce $$ 1 $$ hafta önce 5 haftadan fazla önce İzleyiciler Takip et BU İÇERİK ÖNEMLİDİR Lütfen paylaşın Tüm Kodu Kopyala Tüm Kodu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız